22 september 2023

BRUXEO werft een communicatie- en prospectiemedewerker

Communication

Inschrijvingen

Date: 
22 september 2023
/
BRUXEO werft een communicatie- en prospectiemedewerker

Algemene informatie

Beroepscategorie: communicatie- en prospectiemedewerker

Sector: social profit, non-profit, vereniging

Werklocatie(s): Brussel (1000)

Startdatum: gewenst op 16 oktober 2023

Op dit moment wensen FASS en BRUXEO gezamenlijk een werkgeversgroepering (WG) op te richten voor Brusselse vzw's, om hen te voorzien in hun backoffice-behoeften op deeltijdse basis (bijvoorbeeld: boekhouding, DPO, preventieadviseur, enz.). Daarvoor zoeken we een communicatie- en prospectiemedewerker om bij te dragen aan de oprichting en ontwikkeling van deze nieuwe werkgeversgroepering voor Brusselse vzw's.

Functie en taken

U bent verantwoordelijk voor de communicatie over de voordelen die het toekomstige werkgeversgroepering (WG) biedt aan de leden van vzw's, door hen te informeren, bewust te maken en de principes en voorwaarden van samenwerking binnen de non-profitsector in hun dagelijkse beheer te integreren. Als verantwoordelijke voor prospectie en selectie van toekomstige leden, zal uw missie bestaan uit het identificeren en benaderen van Brusselse vzw's die onder het toepassingsgebied van het Protocol van de Non-Profit vallen.

Uw functie omvat:

  • Het opstellen van een aantrekkelijk en pedagogisch verhaal over de werkgeversgroepering;
  • Het uitstippelen van een beleidslijn voor de communicatie en de evaluatie ervan;
  • Het ontwikkelen van effectieve communicatiemiddelen:
    • Online publicaties
    • Presentatiebrochure
    • Promotietools voor het project
  • Het organiseren van evenementen en bijeenkomsten om te communiceren over de toekomstige werkgeversgroepering:
    • Informatiesessies
    • Videoconferenties
  • Het identificeren van toekomstige vzw-partners:
    • Specifieke behoeften vaststellen
    • De oplossingen die de werkgeversgroepering biedt, vaststellen
  • Het deelnemen aan de oprichting van synergieën om concrete acties te ondernemen;
  • Het opstellen, communiceren en presenteren van uw werk tijdens vergaderingen;
  • Het deelnemen aan het verzamelen, samenvatten en doorlopen van bestaande analyses en werken, en samenwerken met de projectmedewerker van de GE om het analytische en prospectieve rapport op te stellen.

Profiel van de kandidaat

Opleiding(en) :

In het bezit zijn van een masterdiploma en relevante opleiding / ervaring in projectmanagement, marketing en communicatieberoepen.

Gewenste professionele ervaring(en):

Een professionele ervaring van 5 tot 10 jaar in een vergelijkbare functie of in bovengenoemde vakgebieden is gewenst. Ervaring of kennis van de private en publieke non-profitsector is een pluspunt.

Vaardigheden:

Als communicatiemedewerker in het kader van de oprichting van een werkgeversgroepering zijn de volgende vaardigheden vereist:

  1. Grondige kennis van communicatie: beschikken over uitgebreide kennis van communicatie, met name institutionele en strategische communicatie;
  2. Vlot in spreken in het openbaar en in het leiden van vergaderingen, goede schrijfvaardigheid, logisch, analytisch en synthetisch denkvermogen;
  3. Vermogen om relaties op te bouwen met belanghebbenden: de communicatiemedewerker moet effectief kunnen communiceren met toekomstige leden van de werkgeversgroepering, partnerwerkgevers, overheidsorganisaties en andere belanghebbenden.
  4. Vermogen om communicatieplannen op te stellen: in staat zijn om communicatiestrategieën te plannen en te implementeren in overeenstemming met de doelstellingen van de toekomstige werkgeversgroepering.
  5. Vaardigheid in het schrijven van communicatiemateriaal: in staat zijn om communicatiemateriaal te schrijven, zoals persberichten, nieuwsbrieven, persmappen, brochures, flyers en video's.
  6. Vermogen om digitale communicatietools te gebruiken: bekend zijn met digitale communicatietools, zoals sociale media, blogs en websites.
  7. Projectmanagementvaardigheden: in staat zijn om communicatieprojecten te beheren en ervoor te zorgen dat ze binnen de gestelde deadlines worden uitgevoerd.
  8. Vermogen om in teamverband te werken: in staat zijn om samen te werken met leden van de werkgeversgroepering en partners om samenhangende communicatiestrategieën te ontwikkelen.
  9. Kennis van communicatiewetgeving: bekend zijn met de communicatiewetgeving, met name de wetgeving over gegevensbescherming, GDPR...

Talen:

Frans en Nederlands met schriftelijke vaardigheid in beide talen (niveau B2 minimum in de tweede taal).

Specifieke kennis:

Vertrouwdheid met het gebruik van een pc en Microsoft Office-software (Word, Access, Excel, PowerPoint, Outlook), samenwerkingstools voor teams, nieuwsbrieven, mailing, enz.

Praktische informatie

Werkregime: voltijds (38u/week), mogelijkheid tot 4/5de twerkstelling

Salaris: barema CP 330 (masterniveau)

Type : onbepaalde duur.

Sollicitatieprocedure

Gelieve het online sollicitatieformulier in te vullen, inclusief uw CV, op onze website vóór vrijdag 22 september 2023. Houd er rekening mee dat sollicitaties in het kader van anti-discriminatie worden geanonimiseerd tijdens de preselectiefase.

Na een eerste selectie op basis van het bovengenoemde formulier, wordt u uitgenodigd voor een individueel gesprek in de week van 2 oktober 2023 (exacte datum te bevestigen).

BRUXEO ondersteunt actief het beleid van Actiris op het gebied van inclusie, het bevorderen van diversiteit en de strijd tegen discriminatie.